آغاز مرحله دوم حمایت از پیام رسان‌های داخلی

8

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی از آغاز مرحله دوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی  با تاکید بر تلاش بیشتر آنها برای ارتقا و تقویت خود در کنار این حمایت ها برای ایجاد نتیجه مطلوب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد از مرکز ملی فضای مجازی، «امیر خوراکیان» با اشاره به تصویب سند ساماندهی پیام رسان ها در کشور گفت: پس از تصویب این سند استقبال بسیار خوبی از سوی مردم نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی صورت گرفته، اما در ادامه بروز مشکلات فنی و نواقصی در ارایه خدمات و سرویس دهی ها به وجود آمد که پس از رفع مشکلات، دوباره آنها مورد توجه قرار گرفتند.

وی افزود: برای حمایت از پیام رسان‌های داخلی در مرحله اول براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی کشور برخی اقدامات صورت گرفت و در حال حاضر در مرحله دوم حمایت ها برای تقویت و ارتقای آنها هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در تشریح مرحله دوم حمایت‌ها از پیام رسان های داخلی اعلام کرد: اتصال پیام رسان های داخلی به اپراتورها، کسب سهمی از درآمد ترافیک، اختصاص مرکز داده رایگان، تسهیل در اعطای مجوز، ارایه خدمات دولت الکترونیک، ایجاد شرایط مناسب تبلیغ در رسانه ها، رفع مشکلات قضایی و حقوقی و در نهایت همکاری در تمدید بازپرداخت تسهیلات مالی دریافتی از جمله حمایت های کشور در مرحله دوم این طرح است.

ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های داخلی

خوراکیان تاکید کرد: ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری حمایت بزرگی بود که با همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به پیام رسان ها صورت گرفت. همچنین طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، اپراتورها به میزان ترافیکی که پیام رسان ها بتوانند ایجاد کنند سهمی از درآمد آن را پرداخت خواهند کرد که این مهم، باعث ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تامین نیازها و سرویس‌های مورد نیاز مردم در پیام رسان های داخلی و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان خواهد شد.

وی با بیان این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ایجاد زیرساخت برای خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات مرکز داده شهید سلیمانی را ایجاد و به صورت رایگان در اختیار پیام رسان های داخلی قرار خواهد داد، گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین سامانه ای ایجاد شد تا پیام رسان های داخلی بتوانند با مراجعه به آن و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز نسبت به دریافت مجوز در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند که این مجوز در ادامه برای دریافت تسهیلات، امکانات و تعاملات مورد نیاز است.

عرضه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان‌های داخلی

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی درخصوص ارایه خدمات دولت الکترونیک بر روی پیام رسان های داخلی برای افزایش کارآیی آنها و تسهیل در تامین نیازهای مردم اظهار داشت: با توجه به این که برای ارایه این خدمات نیاز به همکاری سازمان های بسیاری است، علی رغم محدودیت های فعلی کشور در مبارزه با کرونا، پیگیری های لازم صورت گرفته و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه به زودی خواهیم بود.

خوراکیان افزود: برای رفع مشکلات قضایی پیام رسان ها نیز کارگروهی با مشارکت قوه قضائیه و دادستانی تشکیل شده و مسائل پیام رسان ها به خصوص در حوزه تفکیک مسئولیت های کاربر با صاحب سرویس در حال پیگیری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.