اتاق بازرگانی اصفهان از کسب و کارهای فرصت جو حمایت می کند

30

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کسب و کارهای نوپا و نوجو، کسب و کارهایی  هستند که قصد ارزش آفرین دارند، گفت: اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی و با هدف و شعار مدیریت چرخه اقتصاد، از کسب و کارهایی که پایداری برای اعضای آنها دغدغه بوده و فرصت جو هستند؛ اما فرصت طلب نیستند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد، مسعود گلشیرازی در حاشیه رویداد ملی «استارتاپ دمو» با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: استارتاپ دمو فرصتی برای سرمایه‌گذاری جسورانه، سرمایه‌گذاری کارآفرینی و جذب اسپیناف (انتقال تکنولوژی و دانش فنی از شرکتی به بنگاهی جدید) برای اعضای زیست بوم کسب و کاربوده که این امر، یکی از راهبردهای اتاق های نسل دوم نیز هست.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رویداد «استارتاپ دمو» برای بررسی و معرفی راهکارهای مبتنی بر نوآوری و فناوری در ایجاد، مدیریت و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی و واحدهای SME و با هدف انتقال تکنولوژی و دانش فنی از یک شرکت به بنگاهی جدید برای اعضای زیست بوم کسب و کار برگزار شد.

رفع نیازهای فناورانه فعالان اقتصادی از طریق شبکه سازی

علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و از داوران این رویداد نیز با بیان ضرورت توجه به توسعه فناوری و کسب و کار های نوین، ایجاد شبکه سازی اعضاء و صاحبان ایده  وطرح های نوآورانه و خلاق برای پاسخگویی به نیازهای فعالان اقتصادی را یکی از مهم ترین اهداف اتاق نهم عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه های مطرح استان گفت: بر اساس این تفاهم نامه هر دانشجویی در کنار تحصیل با واقعیات موجود در بنگاه های اقتصادی آشنا شده و بدین ترتیب ارتباطات کاربردی و موثری میان دانشگاه و فعالان بخش خصوصی صورت خواهد گرفت. وی برگزاری چنین رویدادهایی را در حمایت از استارتاپ ها و پاسخ به نیازهای فناورانه صنایع موثر دانست.

اقتصادی پویا با سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها

بهنام ابراهیمی، جانشین دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این رویداد گفت: اقتصادهای بزرگ جهان و کشورهای پیشرفته دنیا توجه ویژه ای به حوزه استارتاپ ها دارند.

وی با بیان اینکه کم توجهی به نوآوری و جایگاه استارتاپ ها در کشور ما کاملا محسوس است، ابراز امیدواری نمود برگزاری چنین رویدادهایی به رشد و توسعه اقتصاد کشور منجر شود.

ابراهیمی تصریح کرد: در شرایطی که با تحریم های یکجانبه و ظالمانه مواجه هستیم، علاوه بر تمهیدات فیزیکی موجود برای دور زدن تحریم ها و فایق آمدن بر این شرایط از طریق سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها و اقدامات فناورانه و نوآورانه می توانیم اقتصاد پویایی را رقم بزنیم.

ایجاد تعامل کارآمد میان فعالان اقتصادی، نخبگان و خبرگان

در ادامه احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار اتاق گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان  با راه اندازی مرکز جوانان کارآفرین  و کسب و کارهای نوپا ( استارتاپ ها) با ماموریت تثبیت و تبدیل ایده به طرح کسب و کار،  همچنین حمایت از شکل گیری تیم های نوپا  متناسب با نیاز اعضا و مراکز شتاب دهی،  مشارکت در این برنامه را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های کلان اتاق بازرگانی نسل دوم  برای رسیدن به نسل سوم  اتاق ها،  تشکیل ۱۰ مرکز در واحد توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی با چهار راهبرد رابطه سازی، شبکه سازی و جامعه سازی و توانمندسازی اعضای  زیست بوم کسب و کار بوده است.

شهیر افزود: در همین راستا، اتاق با استفاده از ظرفیت نخبگان و خبرگان برای ارتقای سطح توانمندی اعضا و ارتقا و بهبود فضای کسب و کار، اقدام به ایجاد تعامل کارآمد میان فعالان اقتصادی، نخبگان و خبرگان با هدف خلق ارزش و شکوفایی اعضا نموده است.

رویدادی برای کمک به توسعه کیفی واحدهای صنعتی

علیرضا وحدت پور، مدیر فن بازار منطقه ای اصفهان نیز با بیان اینکه از میان ۲۲ طرح ثبت شده در این رویداد، ۱۲ تیم منتخب به ارائه محصول خود می پردازند، گفت: طرح ها و استارتاپ های برتر این رویداد از قابلیت به کارگیری در کلیه شهرک های صنعتی کشور برخوردار شده و نهایتا منجر به سرمایه گذاری می شوند.

وی افزود: در سال های گذشته ماموریت جدیدی در حوزه های نرم افزاری به شرکت شهرک های صنعتی استان در راستای کمک به توسعه واحدهای صنعتی از لحاظ کیفی در زمینه های تکنولوژی، منابع انسانی، بازار و … تفویض شده که رویداد استارتاپ دمو نیز در همین راستا برگزار شد.

وحدت پور ابراز امیدواری نمود رویداد مذکور به عنوان مدلی موفق در اصفهان، در سطح کشور گسترش یابد.

دفاتر فن بازار؛ ابزاری برای توسعه بازار فناوری

در ادامه محمدصالح خالقی، دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران، فن بازار را زیرساخت نوین تبادل فناوری برای ایجاد شبکه ای یکپارچه بین عرضه کنندگان و متقاضیان محصولات فناورانه معرفی نمود.

وی بازاریابی محصولات دانش بنیان و فناورانه، جذب سرمایه برای استارتاپ ها، اختراعات و طرح های فناورانه همچنین رفع نیازهای فناورانه را از جمله فعالیت های دفاتر فن بازار عنوان و رویداد استارتاپ دمو را یکی از رویدادهای شبکه فن بازار برای ایجاد تعامل میان استارتاپ ها و توسعه فناوری در مراکز صنعتی بیان نمود.

شایان ذکر است در ادامه این رویداد، پس از ارائه دوازده تیم منتخب، طی فرایند داوری به سه تیم برتر جوایز نقدی اهدا و جلسات B2B با صنایع و شرکت شهرک های صنعتی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.