اخباراستارت آپی؛راه اندازی اولین تاکسی اینترنتی بلاکچینی / تپسی و دیجی‌کالا وارد بورس می شوند/ فروش ۴۰۷ میلیون تومان اکران آنلاین فیلم خروج

20

اواخر تابستان نخستین تاکسی اینترنتی بلاکچینی به بازار معرفی می شود

استارتاپ کارچین که یک پلتفرم ارایه خدمات تاکسی اینترنتی مبتنی بر بلاکچین است، موفق به جذب دور تازه‌ای از سرمایه شد. این استارتاپ که در یک سال گذشته در حال توسعه نسخه اولیه محصول(MVP) خود بود، خبر از پیوستن چند سرمایه‌گذار فرشته(Angel investor) در اوایل سال ۹۹ داد.

به‌گفته مهدی زیودار، مدیر سرمایه‌گذاری کارچین، منابع تخصیص یافته به استارتاپ کارچین طبق برنامه‌ریزی انجام شده؛برای آماده‌سازی و راه‌اندازی نسخه اولیه کارچین هزینه خواهد شد.پیش‌بینی می‌شود که اواخر تابستان اولین تاکسی اینترنتی بلاکچین به بازار خواهد آمد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های جذاب این استارتاپ، توکن کارنسی است اعلام کرد که به زودی برنامه‌هایی پیش از معرفی رسمی کارچین را ارایه خواهند داد.

او توضیح داد: به زودی شاهد آغاز برنامه‌هایی پیش از راه‌اندازی رسمی کارچین به منظور جذب سرویس‌دهندگان، اتصال‌گران، رانندگان و مسافران خواهیم بود. از ویژگی‌های جذاب این استارتاپ بلاکچینی، وجود توکن کارنسی است که حلقه و محور خلق ارزش و اتصال بخش‌های مختلف کارچین به یکدیگر خواهد بود.

استارتاپ کارچین به گفته مدیران آن قصد دارد تا با اجرای یک سیستم حمل و نقل اینترنتی مبتنی بر بلاک‌چین، بستری ضد انحصاری ایجاد کرده و با ایجاد فضایی رقابتی بین سرویس دهندگان و رانندگان باعث کاهش شدید کارمزدها و تعیین رقابتی قیمت‌های سفر، شود.

تپسی و دیجی کالا وارد بورس می  شوند

نخستین نشست فراصندوق (Funds of found)ستارگان با صندوق های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی با حضور علیرضا دلیری، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا امیری‌نیا، مدیر فراصندوق ستارگان و امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران به صورت لایو در اینستاگرام و آپارات برگزار شد.

هدف از این نشست معرفی ظرفیت منابع فراصندوق ستارگان و دعوت از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه برای همکاری با این فراصندوق عنوان شد.

در این جلسه مدیرعامل فرابورس ایران خبر از ورود دو استارتاپ به بورس داد. او در این‌باره توضیح داد: بعد از جلسات متعددی که با مدیران استارتاپ‌های بزرگ تپسی و دیجی‌کالا برگزار کردیم، موانع ورود به بورس را تا جای ممکن برطرف کردیم و تنها چند مشکل باقی مانده است که آن‌ها نیز به زودی برطرف می‌شود .

او باتاکید بر این موضوع که حضور تپسی و دیجی‌کالا روی تابلو بورس را در دستورکار بورس قرار داده‌اند اعلام کرد زمانی که این دو بتوانند مشکلات را حل کنند، شرایط برای ورود آن‌ها به بورس آماده است.

چندی پیش کافه ‌بازار اعلام کرده که خود را برای ورود به بورس در سال ۹۹ آماده می‌کند و به نظر می‌رسید که کافه‌بازار از اولین استارتاپ‌هایی باشد که وارد بورس می‌شود. هامونی راجع‌به حضور این پلتفرم به بورس گفت: «ما یک جلسه با مدیران کافه‌بازار داشتیم؛ اما آن‌ها زیاد پیگیری نکردند. تپسی، دیجی‌کالا و کافه بازار هر سه همزمان برای ورود به بورس اعلام آمادگی کردند اماتپسی و دیجی‌کالا شرایط‌شان برای ورود مهیا‌تر بود. با کافه بازار هم در برخی از استانداردهای پذیرش مانند ساختارهای مالی به نتیجه نرسیدیم که امیدواریم با مذاکرات بیشتر این مسایل حل شود .

آمار فروش اولین اکران آنلاین سینمای ایران اعلام شد

طبق گزارش مشترک فیلیمو و نماوا پس از گذشت ۲۴ ساعت از اکران آنلاین فیلم خروج ، ۳۳ هزار و ۹۹۵ بلیط به فروش رفت. این اکران که برای نخستین بار پیش از نمایش عمومی در سینما در پلتفرم‌های وی‌اودی فیلیمو و نماوا عرضه می‌شود، در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین خود درآمدی بیش از ۴۰۷ میلیون تومان به‌همراه داشته است.

در این گزارش آمده است که طبق معیارهای سنجش تعداد تماشاگر در شبکه نمایش خانگی یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیط، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج در دو سرویس وی‌او‌دی فیلیمو و نماوا را می‌توان حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد کرد.

لازم به ذکر است این آمار تنها با گذشت ۲۴ ساعت از آغاز بلیط فروشی سینمای آنلاین خروج در فیلیمو و نماوا به ثبت رسیده و با توجه به ادامه‌دار بودن سینمای آنلاین، در روزهای آینده این آمار تغییر خواهد کرد.

فیلم خروج تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با بازی فرامرز قریبیان است که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر ۹۸ اتفاق افتاد و بنا به تصمیم سازندگان، با توجه به تعطیلی سینماها ناشی از بحران کرونا به اکران اینترنتی در فیلیمو و نماوا رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.