تأسیس شرکت توسعه گردشگری راه ابریشم ایرانیان

17

در چهارمین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد: شرکت توسعه گردشگری راه ابریشم ایرانیان با محوریت اتاق بازرگانی از نظر سهامداری و همچنین، سهامداری سایر ذینفعان گردشگری تأسیس شده است.
به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی شاخص اقتصاد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه بر توجه به جزئیات امور مربوط به گردشگری در استان تاکید نمود و گفت: امید است با همکاری و تعامل بخش خصوصی و دولتی در دوران پساکرونا، ضرر قابل توجه وارد شده به این بخش، جبران شود.
در ادامه علی کرباسی زاده، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: از نیمه دوم سال گذشته، صنعت گردشگری تحت تاثیر وقایع متعدد‌ و ناگواری قرار گرفت و با شیوع کرونا متاسفانه به کُما رفت.
وی از اقدامات مؤثر استاندار محترم و مدیران ارشد اجرایی و قضایی و نظارتی استان اصفهان برای ایجاد ستاد احیای گردشگری ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تشکر نمود.
کرباسی زاده افزود: این ستاد برای نخستین بار در کشور، ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان شکل گرفت و به واسطه حضور مدیرکل یا معاونان دستگاه های مرتبط با گردشگری و سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی در این ستاد، از قدرت اجرایی بالایی برخوردار بوده و می تواند برخورد سریعی با اقدامات تاثیرگذار منفی و تصمیمات خلق الساعه و سلیقه¬ای این حوزه داشته باشد.
مشاور عالی رئیس اتاق اصفهان، تأسیس «شرکت توسعه گردشگری راه ابریشم ایرانیان» با محوریت اتاق بازرگانی از نظر سهامداری و همچنین سهامداری سایر ذینفعان گردشگری و توافق با صدا و سیما برای انعقاد قرارداد به منظور راه اندازی کمپین توسعه گردشگری ایمن را از جمله اقدامات صورت گرفته در این ستاد بیان کرد.
کرباسی زاده در ادامه با بیان اینکه با توجه به بحران های حادث شده از کرونا، عملا نمی توانیم منتظر گردشگران خارجی درکوتاه مدت باشیم، بر برگزاری تورهای مجازی با هزینه های اندک برای گردشگران خارجی تاکید و ابراز امیدواری نمود که با حمایت اتاق بازرگانی و همکاری انجمن راهنمایان گردشگری، تورهای مجازی و آنلاین برگزار شود.
وی این امر را در توسعه برند اصفهان و ایجاد زمینه برای ورود گردشگران خارجی در شرایط پساکرونا مؤثر دانست و از انجام اقداماتی برای تبلیغات توسعه گردشگری ایران و به ویژه اصفهان از طریق ساخت کلیپ و تیزر از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های مختلف تبلیغاتی و اقداماتی درخصوص دریافت مجوز سفر ایمن از ستاد ملی کرونا با همکاری استان های فارس و یزد خبر داد.
احمد خوروش، رئیس کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در کمیته های کمیسیون برای توسعه گردشگری اصفهان، از تلاش های صورت گرفته برای تکمیل زیرساخت های گردشگری استان ابراز خرسندی نمود.
رییس کمیسیون سرمایه گذاری و زیرساخت نیز گفت: کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان به دلیل عدم تعامل و همکاری جمعی سرمایه گذاری و با هدف استفاده از پتانسیل های موجود در اصفهان شکل گرفت و از این ظرفیت در راستای توسعه سرمایه گذاری حوزه گردشگری استان استفاده خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شاخص اقتصاد