دوره آموزش مجازی برند

مدرس: سرکار خانم شهرزاد اسفرجانی

 به همت مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان دوره آموزش مجازی برند با سخنرانی خانم  شهرزاد اسفرجانی ملقب به شهرزاد قصه گوی برندهای ایرانی، آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.

8

ایشان در رابطه با برند گفت:  برند یک مفهوم کاملا ذهنی است که در رفتار خریداران تاثیر خواهد گذاشت.

ایشان در رابطه با ابعاد برند اینگونه تشریح کرد: برند سه وجه متفاوت دارد و بررسی آن از هر سه وجه حائز اهمیت می باشد.

وجه  اول:  برند دستاورد رفتار است. به عبارتی تمام عملکردها و فعالیت های یک سازمان بر برند تاثیرگذار است.

وجه دوم: دارایی برند تنها در ذهن خریداران  است. پس معنی قدرت برند جایگاه آن در ذهن خریداران است.

وجه سوم: برند حاصل یک ارتباط درونی و بیرونی هـمه جـانـبه و در هـم پیوسـته سازمان و ذینفعان آن است.

وی گفت: برند آن توصیفی نیست که شما از محصولتان می کنید بلکه تعریفی است که مشتریان شما از محصولاتتان خواهند داشت.

ایشان برند را در خلاصه ترین تعریف اینگونه تشریح کرد: دی ان ای برند مجموعه وسیعی از ویژگی های یک محصول است، ویژگی هایی که در شکل زیر خلاصه شده است:

قصه گوی برندهای ایرانی گفت: حق انتخاب مشتری در حال افزایش و زمان برای تصمیم گیری کم شده است، از طرفی بودجه خریداران کاهش یافته و محصولات مشابه زیاد شده است. پس به ناچار مجبوریم به مفاهیم برندها بیشتر توجه کنیم.

وی سوالی را طرح نمود: چه وقت میگوئیم یک نام تبدیل به برند شده است؟
وی پاسخ داد: وقتی مردم نام کالای شما را به نام دیگری ترجیح می دهنند یعنی برند شده اید.

وی ادامه داد نیازهای اساسی برای ساخت برند شامل ۴ مورد می باشند:

۱-اعتماد مابین برند و مشتری

۲- هویت مشترک مابین برند و مشتری

۳-نقطه تمایز برند در یک گروه

۴-تناسب برند با نیاز و آرزوی خریدار

ایشان در تشریح  نقطه تماس برند گفت:

جایی است که مردم با برند ارتباط خواهند گرفت و این تقاط در تصویر زیر به خوبی مشخص است:

 

وی در پایان در فضایی کارگاهی به سوالات تخصصی صاحبان کسب و کار و حضار شرکت کننده در وبینار پاسخ داد و به بررسی مشکلات برندینگ شرکت ها پرداخت.

گردآوری: سید محمد حسین محمودی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شاخص اقتصاد