دوره آموزش مجازی برند
مدرس: سرکار خانم شهرزاد اسفرجانی
به همت مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان دوره آموزش مجازی برند با سخنرانی خانم شهرزاد اسفرجانی ملقب به شهرزاد قصه گوی برندهای ایرانی، آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار شد.
ایشان در رابطه با برند گفت: برند یک مفهوم کاملا ذهنی است که در رفتار خریداران تاثیر خواهد گذاشت.
ایشان در رابطه با ابعاد برند اینگونه تشریح کرد: برند سه وجه متفاوت دارد و بررسی آن از هر سه وجه حائز اهمیت می باشد.
وجه اول: برند دستاورد رفتار است. به عبارتی تمام عملکردها و فعالیت های یک سازمان بر برند تاثیرگذار است.
وجه دوم: دارایی برند تنها در ذهن خریداران است. پس معنی قدرت برند جایگاه آن در ذهن خریداران است.
وجه سوم: برند حاصل یک ارتباط درونی و بیرونی هـمه جـانـبه و در هـم پیوسـته سازمان و ذینفعان آن است.
وی گفت: برند آن توصیفی نیست که شما از محصولتان می کنید بلکه تعریفی است که مشتریان شما از محصولاتتان خواهند داشت.
ایشان برند را در خلاصه ترین تعریف اینگونه تشریح کرد: دی ان ای برند مجموعه وسیعی از ویژگی های یک محصول است، ویژگی هایی که در شکل زیر خلاصه شده است:
قصه گوی برندهای ایرانی گفت: حق انتخاب مشتری در حال افزایش و زمان برای تصمیم گیری کم شده است، از طرفی بودجه خریداران کاهش یافته و محصولات مشابه زیاد شده است. پس به ناچار مجبوریم به مفاهیم برندها بیشتر توجه کنیم.
وی سوالی را طرح نمود: چه وقت میگوئیم یک نام تبدیل به برند شده است؟
وی پاسخ داد: وقتی مردم نام کالای شما را به نام دیگری ترجیح می دهنند یعنی برند شده اید.
وی ادامه داد نیازهای اساسی برای ساخت برند شامل ۴ مورد می باشند:
۱-اعتماد مابین برند و مشتری
۲- هویت مشترک مابین برند و مشتری
۳-نقطه تمایز برند در یک گروه
۴-تناسب برند با نیاز و آرزوی خریدار
ایشان در تشریح نقطه تماس برند گفت:
جایی است که مردم با برند ارتباط خواهند گرفت و این تقاط در تصویر زیر به خوبی مشخص است:
وی در پایان در فضایی کارگاهی به سوالات تخصصی صاحبان کسب و کار و حضار شرکت کننده در وبینار پاسخ داد و به بررسی مشکلات برندینگ شرکت ها پرداخت.
گردآوری: سید محمد حسین محمودی