دوره آموزش مجازی تبلیغات

مدرس: کامبیز طهرانی

به گزارش مرکز متسا، کامبیز طهرانی با بیان اهمیت تبلیغات در عصر حاضر به تبیین انواع تبلیغات با مقاصد گوناگون پرداخت. وی گفت: تبلیغات با اهداف فرهنگی، سیاسی و تجاری صورت می گیرد که انواع تجاری آن اهمیت بیشتری دارد. ایشان پیرامون ارکان تبلیغات به اهمیت بودجه گذاری برای تبلیغات اشاره کرد و بیان داشت: بودجه گذاری برای تبلیغات به روش های مختلف صورت می گرد که تصمیم سلیقه ای مدیر بدترین و متداول ترین روش آن در ایران محسوب می شود.

11

۱۲ مهر ۱۳۹۹

به گزارش مرکز متسا، کامبیز طهرانی با بیان اهمیت تبلیغات در عصر حاضر به تبیین انواع تبلیغات با مقاصد گوناگون پرداخت. وی گفت: تبلیغات با اهداف فرهنگی، سیاسی و تجاری صورت می گیرد که انواع تجاری آن اهمیت بیشتری دارد. ایشان پیرامون ارکان تبلیغات به اهمیت بودجه گذاری برای تبلیغات اشاره کرد و بیان داشت: بودجه گذاری برای تبلیغات به روش های مختلف صورت می گرد که تصمیم سلیقه ای مدیر بدترین و متداول ترین روش آن در ایران محسوب می شود.

وی گفت: بهترین روش برای بودجه گذاری تبلیغات تلفیق روش های اکادمیک در این حوزه است که نیازمند رصد بازار و تشخیص میزان بودجه گذاری رقبا در تبلیغات کالاهای مشابه است.

ایشان در مورد پیام صادره از تبلیغ بیان کرد: تبلیغات با پیام های متنوع خریداران بالقوه را هدف قرار می دهند. اما نکته اینجا است که اگر مشتری بیش از با تبلیغی مواجه شود ممکن است  با آن سازگار گردد و اصلا متوجه پیام تبلیغ نشود. این پدیده در تبلیغات یکنواخت با مدت زمان بالا اتفاق می افتد و سرمایه گذار را دچار خسران مالی خواهد کرد.

وی در مورد توقعات مشتری مثال زد: تبلیغات تعهد می آورد . به طور مثال در یکی از تبلیغات تلویزیونی (برند عالیس) مشتری از فروشنده انواع محصولات یک برند را درخواست می کند و این پدیده در ذهن مخاطبین موجودی کامل یک برند را تداعی خواهد کرد.به عبارتی اگر مخاطب تبلیغ به سوپر مارکتی مراجعه کرد و انواع و محصولات برند را مطالبه کرد و فروشنده گفت: موجود نداریم! و هیچ گاه هم موجود نمی شود! مشتری با تعارض پیام مواجه خواهد شد. پدیده ای که آسیب زا است.

طهرانی در مورد انواع جاذبه احساسی در پیام گفت: جاذبه های طنز، ترس، اخلاقیات، نوستالژیک و جنسی انواع مهم پیام های احساسی محسوب می شوند که در تبلیغات بیش تر مورد توجه قرار می گیرند. هرچند در مواقعی با پیام های منطقی در تبلیغات مواجه خواهیم شد.

ایشان در توصیه های پایانی خود گفت: در تبلیغات مشتریان را با پیام های مرتبط و متمایز مواجه کنید. سعی کنید که برای مخاطب واقعی خود تبلیغ بگذارید و از هدر رفتن منابعتان جلوگیری کنید.

وی گفت: تبلیغات ۵ عصنر مهم دارد که شامل جلب توجه مشتری، ایجاد علاقه، سوق دادن به سمت خرید، خرید و رضایت از خرید می شود. این پنج عنصر در کنار هم موجب دریافت بازخوردهای مثبت از مشتریان خواهد شد.

 

در پایان افراد شرکت کننده سوالات خود را پیرامون بحث طرح کرده  و هر یک درباره حوزه فعالیت خود از مدرس سوال نمودند.

گردآوری: سید محمد حسین محمودی_ مرکز آموزش اتاق بازرگانی اصفهان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شاخص اقتصاد