دوره آموزش مجازی مشتری یابی بین المللی

دوره آموزش مجازی مشتری یابی بین المللی با سخنرانی آقای آقای شیرمحمدی، از اساتید دانشگاه برگزار شد.

شیرمحمدی  گفت: اطلاعات موجود در اینترنت برای شروع تحقیقات بازار خوب است اما کافی نیست. ایشان تاکید کرد: ورود به بازارهای جهانی نیازمند دسترسی به اطلاعاتی است که عموما در اینترنت یافت نمی شوند و شما نیازمند شبکه ای از ارتباطات تجاری برای دستیابی به آن ها هستید. وی گفت: در دنیا برخی از شرکت […]

17

شیرمحمدی  گفت: اطلاعات موجود در اینترنت برای شروع تحقیقات بازار خوب است اما کافی نیست.

ایشان تاکید کرد: ورود به بازارهای جهانی نیازمند دسترسی به اطلاعاتی است که عموما در اینترنت یافت نمی شوند و شما نیازمند شبکه ای از ارتباطات تجاری برای دستیابی به آن ها هستید.

وی گفت: در دنیا برخی از شرکت های بزرگ وظیفه تحقیقات بازار را به عهده می گیرند و برای شرکت ها و تجار این تحقیقات را به نحو احسن به انجام می رسانند هرچند که امروزه به ارزش پولی ملی چنین تحقیقاتی هزینه بر خواهند بود و کمتر شرکتی توان بهره مندی از آن ها را دارد.

ایشان با ابراز امیدواری نسبت به بازارهای رو به توسعه صادراتی بیان کرد: بازارهای کشورهای عضو اوراسیا با توجه به تعرفه های ترجیهی با ایران بازارهای آتیه داری محسوب می شوند و به نظر می رسد که در بین کشورهای مقصد، آینده تجاری خوبی داشته باشند.

وی مثال زد: در روسیه فروشگاه های زنجیره ای زیادی فعالیت می کنند که عموما خریدار محصولات مختلفی نیز می باشند. این فروشگاه ها در صورت ورود به معامله با طرف ایرانی قرارداد محکمی خواهند بست و در بلند مدت خریدار کالای شما می شوند.

ایشان پیرامون محدودیت های به وجود آمده برای تجار ایرانی افزود: امروزه تجارت با کشورهای عضو اوراسیا علی الخصوص روسیه تسهیل شده است و بعضا مرودات بانکی_مالی بین ایران و برخی از کشورها به وجود آمده است.

وی گفت: یکی دیگر از محدودیت های تجار حجم صادرات آن ها است. چراکه طرف های خارجی عموما حجم بالایی از یک کالا را درخواست می کنند و این موضوع خارج از توان یک تولید کننده می باشد. ایشان ورود شرکت های مدیریت صادرات را راهکار خوبی برای گشایش این گره تجاری عنوان کرد و افزود انشالله با تجمیع محصولات تولیدکنندگان و سرمایه گذاری در این حوزه شاهد توسعه تجاری بین ایران و سایر کشورها خواهیم بود.

وی گفت: به طور مثل خرما یکی از محصولات با مزیت بالای صادراتی به کشور روسیه محسوب می شود که در صورت دریافت استاندارد مربوطه و تامین حجم مورد نیاز، صادرات سودآوری به حساب خواهند آمد.

وی بهره مندی از امکانات صندوق ضمانت صادرات ایران را در راستای بهبود فضای تجاری بین ایران و کشورهای اوراسیا ارزشمند دانست و افزود: شما می توانید از طریق صندوق ضمانت صادرات به لیستی از مشتریان معتبر بین المللی دست پیدا نمایید.

وی گفت: مطالعات بازار و تولید محتوای اختصاصی مقدمات هر تجارت موفقی محسوب می شود، به شرط آنکه این مطالعه و تولید محتوا تخصصی  هدف مند صورت پذیرد.

شیرمحمدی گفت: شاید حضور در نمایشگاه های بین المللی همچنان هزینه بر محسوب شوند اما راهکار سنتی خوبی برای شناخت بازارهای اطراف می باشد

وی تاکید کرد: ورود به بازارهای مختلف از طریق پلتفرم های B2B  همچنان محبوب است که در این بین کشور هند با داشتن چند سایت بدون محدودیت برای کاربران ایرانی شاخص ترین آن ها به شمار می رود.

وی در پایان به سوالات تخصصی شرکت کنندگان پاسخ داد و افراد را در حوزه های مختلف صادراتی راهنمایی نمود.

گردآوری: سید محمد حسین محمودی، کارشناس آموزش اتاق بازرگانی اصفهان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شاخص اقتصاد