رویداد کارآفرینی بازرگانان کوچک در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز به کار کرد

18

اولین جلسه رویداد بازرگانان کوچک ۱۰ تا ۱۴ ساله دختر و پسر با هدف آشنایی با مفاهیم کارآفرینی و خلاقیت به سبک “گیمی فیکیشن” (سبک بازی) و تعامل محور در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد، نوید ادریس دبیر مرکز کارآفرینی جوانان و کسب و کار نوپای  اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در برگزاری این رویداد ۵ محور اصلی شامل؛ استراتژی، خلاقیت، کشف فرصت ها و هوش مالی، ریسک پذیری و مذاکره و فروش برای ارتقای بازرگانان کوچک به مدت هفت هفته آموزش داده می شود.

وی افزود: بازرگانان کوچک در قالب ۵ تیم چهار نفره همراه با مربیان نوجوان آموزش دیده بصورت گروهی و تعاملی آموزش های کارآفرینی را فرا می گیرند.

احسان شهیر مدیر توسعه و کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز در مراسم آغاز به کار این رویداد با اشاره به اینکه این طرح پیشتر در این اتاق اجرا و اینک با رویکرد جدید دنبال خواهد شد، گفت: در این رویداد مهارت های“تصمیم گیری” “خلاقیت”، “کارآفرینی” و “هوش مالی” برای ارتقای دانش بازرگانان کوچک آموزش داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: خلاقیت به معنای به کار گیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر و یا مفهوم جدید است و در کل می توان خلاقیت را به معنای فکر و ایده جدید تعریف کرد.

شهیر ادامه داد: خلاقیت به محیط و افراد بستگی دارد، همچنین خلاقیت ذاتی و اکتسابی است، ضمن آنکه برخی تفکرات باطل خلاقیت را در افراد نابود می کند، از این رو نباید فکر دیگران تاثیری در تصمیم گیری فرد خلاق داشته باشد.

وی همچنین افزود: در صورت بستر سازی در حوزه کسب و کار، آینده روشنی برای  اقتصاد و بازرگانان کوچک رقم خواهد خورد.

شهیر تصریح کرد: این رویداد مجازی به سبک بازی های خلاقانه، نوآورانه، استراتژیک و هم بصورت سفر کسب و کار برای آموزش بازرگانان کوچک طراحی شده است.

محمدتقی طغرایی نویسنده کتاب “کارآفرینی و تولید” و استاد دانشگاه هنر اصفهان به عنوان مدرس این دوره گفت: آینده دنیا پر از هوش مصنوعی خواهد بود، از این رو باید فرزندان خلاقی را پرورش دهیم.

وی تصریح کرد: فرد خلاق نسبت به محیط اطراف حساس و پرسشگراست، از این رو پیش زمینه خلاقیت، مخالفت با فکر و نظریه فرد خلاق است که در این صورت نباید نگران شد، ضمن آنکه افراد خلاق باید برای آینده، فکر و برنامه داشته باشند.

همچنین بازرگانان کوچک در این نشست مجازی دغدغه های خود را در زمینه عدم اشتباه استراتژیک در حوزه کسب و کار و بازاریابی و فروش منابع و جلوگیری از خطاهای غیرقابل جبران در آینده اقتصاد کشور عنوان کردند.

ریسک پذیری و بهره وری بالا و موفقیت در کارآفرینی از دیگر دغدغه های بازرگانان کوچک در این نشست بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.