رییس سازمان صمت استان اصفهان :ثبت ۸۶۷ شکایت مردمی از قیمت گذاری کالا و خدمات در سامانه ۱۲۴

19

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان اصفهان  گفت: از مردادماه سال ۹۸ تا کنون تعداد ۸۶۷ شکایت در سامانه ۱۲۴ثبت شده که تعداد ۵۱۶ شکایت مربوط به مرکز استان وتعداد ۳۵۱ مربوط به شهرستان هاست که ۹۶ درصد آن بررسی شده است.

سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  با هدف افزایش شفافیت در خصوص قیمت کالاها و خدمات و درج شکایات مردمی از قیمت ها  از طریق درگاه اینترنتی  www.124.ir و همچنین اپلیکیشن آسان پرداخت در اختیار شهروندان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت اصفهان، ایرج موفق  اظهار داشت: عمده شکایات مربوط به میوه و سبزی، موادغذایی، نان، آجیل و خشکبار، مواد شوینده بهداشتی ماسک و ضد عفونی کننده ها،لوازم یدکی خودرو و تلفن ثابت و همراه و لاستیک ، کیف و کفش ، لوازم خانگی ، گوشت سفید و قرمز ، بنزین ،گاز مایع و CNG در این سامانه به ثبت رسیده است.

موفق با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۴ شکواییه ثبت که تعداد۱۳ شکایت مربوط به شهرستانها و تعداد ۳۱ شکواییه مربوط به مرکز استان است ،گفت: اصفهان از نظر ثبت تعداد شکایات در کشور از ابتدای معرفی این سامانه در سامانه ۱۲۴رتبه چهارم با تعداد ۸۶۷ شکایت بعد از استانهای تهران، فارس و خراسان رضوی قرار دارد که  ۹۶ درصد شکایات آن رسیدگی و ۴ درصد باقیمانده نیز جهت کارشناسی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است .

گفتنی است   سامانه  www.124.ir  مرجع رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات کشور است که  سه نوع قیمت به بازدیدکنندگان  نمایش داده می‌شود. حداقل و حداکثر قیمت کالاها که از سطح کشور جمع آوری می گردد و قیمت مصوب مصرف‌کننده که حداکثر قیمت قابل قبول بر اساس هزینه‌های تولید بوده  و یا قیمت مصوب  کالا است .

خریداران  می‌توانند در صورت ارایه کالا و خدمات با قیمتی بیش از قیمت اعلامی در سامانه از سوی واحدهای صنفی یا عرضه‌ کنندگان کالا و خدمات، گزارشات و شکایات خود را از طریق بخش ثبت شکایت و یا شماره تلفن ۱۲۴ اعلام نمایند تا در اسرع وقت به گزارشات آنها رسیدگی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.