سند استراتژی صنعت لاستیک بر مبنای فرصت ها و تهدیدها تدوین می شود/۵۰۰ واحد کوچک و متوسط و ۲۰ واحد بزرگ در صنعت پلاستیک اصفهان فعالیت می کنند

25

مسوول کمیته لاستیک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این کمیته تلاش می کند تا  سند استراتژی این صنعت را  بر اساس نقاط قوت ،ضعف ، فرصت ها و تهدیدها تدوین کند.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد،علیرضا نادری در چهارمین جلسه کمیته لاستیک  ذیل کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:بیش از ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط و ۲۰ واحد بزرگ تولید لاستیک صنعتی در استان اصفهان مشغول به کار است که از این نظر در ایران رتبه نخست تولید قطعات لاستیکی به اصفهان اختصاص دارد.   

 وی مهمترین فعالیت پیشروی کمیته را جمع آوری اطلاعات از  صنعتگران بخش لاستیک استان اعلام کرد و گفت:تمام  فعالان  شاغل  در این صنعت دارای اهداف و مسایل  مشترک اند و به راهبرد بلند مدت برای حرکت و جهت گیری نیاز دارند.

محمدرضا رجالی رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه  با اشاره به سفر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به کره جنوبی با هدف شناسایی فعالیت ها و ساختار سازمانی اتاق های این کشور گفت: اتاق بازرگانی کره جنوبی  با تشکیل اتاق فکر و  شاخص گذاری فعالیت ها ،ساختاری کارا و توانمند برای ارایه خدمات به فعالان اقتصادی ایجاد کرده  است .

وی اضافه کرد:اتاق بازرگانی اصفهان با الهام از اتاق های بازرگانی پیشرو از جمله اتاق کره جنوبی  پس از پشت سر گذاشتن نسل  اول با موضوع لابی گری در حال نهادینه سازی  نسل دوم با موضوع شبکه سازی) (networking  و نسل سوم با هدف توسعه پایداراست .

وی از الگوبرداری آگاهانه (bench marking)  اتاق بازرگانی اصفهان از اتاق های فعال و اثربخش دنیا  خبر داد و گفت: سه نسل اتاق های بازرگانی  شناسایی و برنامه استراتژیک  دوره نهم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بر مبنای رسیدن به نسل سوم اتاق ها ؛ توسعه پایدار استان است.

رجالی وجود نیروی کار متخصص  ارزان  به همراه انرژی ارزان را یکی از  مزایای مهم ایران در خاورمیانه برشمرد و گفت:این  قابلیت ها در کنار مواد اولیه قابل دسترسی و نسبتا ارزان نسبت به سایر کشورها بایستی ایران را به عنوان هاب تولیدی منطقه تبدیل کند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.