ضرورت وضع ادبیات حقوقی در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان

16

رییس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان،  غیر قانونی بودن فعالیت، عدم دریافت مجوز، عدم رعایت حقوق اشخاص، مشکل قانونی مربوط به شریک، غیرمنصفانه بودن قراردادهای سرمایه گذاری، مشکلات مالیاتی، مشکلات بیمه و تامین اجتماعی، تجاوز به حقوق فکری استارتاپ ها و مسوولیت اقدامات کاربران را از مهم ترین چالش های حقوقی استارتاپ ها بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رضا برادران  رییس کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان در  نشست بایسته های حقوقی قراردادهای کسب و کار دانش بنیان که به همت کمیسیون حقوقی و پارلمانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، نقدینگی پایین مهم ترین دلیل شکست استارتاپ ها درایران عنوان و بر لزوم وضع ادبیات حقوقی در حوزه کسب و کارهای دانش بنیان در کشور تاکید شد.

وی با اشاره به استارتاپ های فعال در سطح دنیا، گفت: امروزه استارتاپ های فعال در زمینه سبک زندگی، مشاغل خانگی، استارتاپ های کوچک وابسته به شرکت های بزرگ، استارتاپ های رشد شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

وی ایجاد زیرساخت های مبتنی بر IT را از دلایل مهم رشد استارتاپ ها در کشور دانست و بزرگ بودن طبقه متوسط جامعه که خواهان زندگی مدرن هستند و این نوع زندگی از طریق کسب و کارهای دانش بنیان برای این طبقه تامین شده است،همچنین بازار بکر ارایه خدمات را از دیگر دلایل رشد کسب و کارهای دانش بنیان در ایران عنوان کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان فروشگاه های اینترنتی، استارتاپ های فعال در صنعت گردشگری، استارتاپ های فعال در سیستم حمل و نقل شهری و بین شهری، فعال در حوزه غذا و رستوران، خدمات پزشکی، سلامت، اشتراک گذاری ویدئو، اپلیکیشن مارکت ها ومعاملات ملکی را از مهم ترین حوزه فعالیت کسب و کارهای دانش بنیان در کشور دانست و تاکید کرد: استارتاپ های فعال در زمینه صنایع دستی از قابلیت رشد بسیار بالایی در کشور و بالاخص اصفهان برخوردار هستند.

برادران با بیان اینکه نیمی از استارتاپ های دنیا با شکست مواجه می شوند نرخ شکست استارتاپ های بیمه مالی و املاک و مستغلات را ۴۲ درصد، آموزش و بهداشت و کشاورزی ۴۴ درصد، خدمات ۴۵ درصد، معدن ۴۹ درصد، تولیدات کارخانه ای ۵۱ درصد، ساخت و سازها ۵۳ درصدواستارتاپ های فناوری اطلاعات را ۶۳ درصد اعلام کرد.

وی عدم نیاز بازار، اتمام سرمایه، تیم نامناسب، حذف شدن از رقابت، مشکلات هزینه و قیمت گذاری محصول بدون مدل کسب و کار و بازاریابی ضعیف را از جمله مهم ترین دلایل شکست کسب و کارهای دانش بنیان عنوان و تصریح کرد: این در حالی است که نقدینگی پایین و اجبار در جذب سرمایه گذار مهم ترین دلیل شکست استارتاپ ها درایران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.