مشتری یابی بین المللی

دوره آموزش مجازی تحقیقات بازار با سخنرانی آقای آقای رحیمی، از کارشناسان بازرگانی برگزار شد

مدرس:
جناب آقای رحیمی
۰۹مهر ۱۳۹۹

30

رحیمی گفت: تعیین اهداف و سوالات تحقیق مقدمه ای برای طراحی برنامه های بازریابی صادراتی محسوب می شود. لذا یک محقق خوب در حوزه مشتری یابی بین المللی باید محقق خوبی هم در این زمینه باشد و از آنجاییکه یک محقق ارزش داده ها و تحلیل آن ها را به خوبی می شناسد می بایست نحوه کار با ابزارهای تحقیق خود را آموزش ببیند.
رحیمی افزود: طراحی بازاریابی صادراتی به معنای این است که شرکت و محصول خود را به خوبی شناسایی کنی، رقبای موجود در در بازار را ارزیابی و مشتریان خود را طبقه بندی کنی. این سه رکن در کنار هم یک برنامه خوب بازاریابی صادراتی را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: الگو های مشتری بای بین المللی متفاوت است و انواع فعالانه و غیرفعالانه را شامل می شود. هرچند ابزارهای مشتری یابی بین لمللی تنوع پیدا کرده است و انواع مجازی و مبتنی بر نت در حال توسعه می باشند.
وی تاکید کرد: یک بازاریاب حرفه ای باید با ابزارهای دیجیتال آشنا باشد. ابزراهای مهمی که شامل موارد زیر می شوند:
۱- وب سایت
۲- ایمیل مارکتینگ
۳- چت آنلاین
۴- شبکه های اجتماعی
ایشان با اشاره به بازاریابی در کشورهای نظیر چین و روسیه گفت: موتور های جست و جو گر نظیر گوگل برای این مناطق جواب نمی دهند و طبعا شاخص های سئو کارساز نخواهند بود. بنابراین بازریاب حرفه ای باید با ابزارهای فرهنگی کشور هدف آشنا باشد.
ایشان در معرفی سایت های B2Bیا همان ارتباط دو کسب و کار به پلت فرم زیر اشاره کردند:
۱- ALIBABA.COM
۲- BUYKOREA.COM
۳-RAKUTEN.COM
۴-TURKISHEXPORTER.COM
۵-KOMPASS
و در مورد سایت های B2C یا همان کسب وکار به مصرف کننده و مشتری پلت فرم های زیر را معرفی نمود:
۱-AMAZON.COM
۲-QOO10.GP
۳-SHOPEE.PH
وی در ادامه تاکید کرد که رایزنان معرفی شده در وب سایت TPO.IR افراد قابل اعتمادی برای توسعه بازارهای صادراتی شما محسوب می شوند.
ایشان در مورد بازرچه های مرزی بیان کرد: این بازرچه ها با توجه به موقعیت و ماهیت خود محل های مناسبی برای توسعه روابط تجاری محسوب می شوند. لذا در ادامه بازارچه های مرزی ایران را معرفی نمود:
*سرو و ماکو (ترکیه)
oجلفا، بیله سوار، آستارا و … (جمهوری آذربایجان)
oترمچین، مریوان، بانه، مهران، جوان‌رود، اروندکنار و … (عراق)
oاینچه‌برون (ترکمنستان)
oدوغارون (افغانستان)
oمیرجاوه (پاکستان
وی در پایان به سوالات تخصصی شرکت کنندگان پاسخ داد و افراد را در حوزه های مختلف صادراتی راهنمایی نمود.
نگارش: سید محمد حسین محمودی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شاخص اقتصاد