همکاری تجاری و سرمایه گذاری نساجی اصفهان و بنگلادش

18

در دیدار عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران بر لزوم بسترسازی طرفین برای بهره‌مندی از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور بویژه در بخش نساجی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، فرشته امینی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدارضمن تشریح پتانسیل های اقتصادی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب های نساجی کشور است، گفت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات نساجی اصفهان و پتانسیل بنگلادش در تولید پوشاک، می توان از این ظرفیت برای نوسازی ماشین آلات نساجی بهره مند شد.

وی بنزین، روغن های سبک و فراورده های آن، زیورآلات یا جواهرآلات، سیمان های پودرنشده موسوم به کلینکر را از جمله اقلام دارای مزیت برای صادرات استان اصفهان به بنگلادش عنوان کرد و بر لزوم بسترسازی طرفین برای بهره‌مندی از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو کشور تأکید کرد. 

محمد صبور حسین، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران نیزضمن اشاره به قرابت‌های فرهنگی و تاریخی دو کشور ، ارتقاء تجارت ایران و بنگلادش را  با تلاش بخش خصوصی امکان‌پذیر دانست.

وی همچنین گفت: رشد ناخالص داخلی بنگلادش در سال گذشته ۶ درصد بوده و امسال به ۴ درصد رسیده است.

صبور حسین با بیان اینکه حجم صادرات بنگلادش در سال گذشته ۴۱ میلیارد دلاربوده افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این رقم در سالجاری باید به حدود ۴۵ میلیارد دلار می رسید که با توجه به بحران کرونا و محدودیت های ناشی از این ویروس، عملا این رقم محقق نمی شود.

وی عمده اقلام صادراتی این کشور را مربوط به  پوشاک دانست و تصریح کرد:  مابقی اقلام صادراتی بنگلادش به مواد اولیه نساجی و فرش بافی، میوه های گرمسیری، چای، مواد شیمیایی و غیره اختصاص دارد.

محمدصبور حسین با اشاره به پتانسیل های نساجی بنگلادش از اعلام آمادگی فعالان صنعت نساجی این کشور برای سرمایه گذاری در اصفهان در این زمینه خبر داد.

وی مزیت های اصفهان در حوزه فولاد به ویژه ورق فولادی و قیر را از جمله فرصت های تجاری میان اصفهان و بنگلادش عنوان کرد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران تاکید کرد: بازار بنگلادش را یک بازار ۱۶۰ میلیونی در نظر نگیرید زیرا بخشی از سمت غرب هند نیز به دلیل همجواری با این کشور برخی از اقلام مورد نیاز را از طریق همسایه خود تامین می نماید و در حقیقت بنگلادش دارای بازاری ۴۰۰ میلیونی است که فعالان اقتصادی ایران می توانند از این پتانسیل بهره مند شوند.

شایان ذکر است در پایان این دیدار مقرر شد موافقتنامه ها و تفاهم نامه های بین دو کشور برای رسیدن به مراحل اجرایی پیگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.