هم افزایی برای توسعه گردشگری فرهنگی در اصفهان

21

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از انجام اقداماتی درخصوص ساماندهی سفر ایمن در اصفهان خبر داد و گفت: ایجاد فم تورها یا فم تریپ ها *برای توسعه گردشگری اصفهان بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی شاخص اقتصاد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی کرباسی زاده در سومین جلسه شورای همکاری های گردشگری- فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان ، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد جریان جدید در توسعه گردشگری اصفهان بیان و تصریح کرد: با توجه به تعاملات مطلوب دبیر اکو با تاجیکستان و آشنایی شهروندان تاجیک با تاریخ ایران، اطلاع رسانی مناسب در زمینه بسته های گردشگری کشور با محوریت اصفهان، شیراز، یزد و دیگر شهرهای تاریخی می تواند در توسعه گردشگری کشور نقش بسزایی داشته باشد. 
وی افزود: بر این اساس، در ابتدا مقرر شد فم تریپ هایی (سفرهای ارزان یا رایگان برای آشنایی) برگزار شود تا فعالان حوزه گردشگری در قالب آژانس های مطرح و موفق تاجیکستان با پتانسیل های گردشگری کشورمان بالاخص مثلث طلایی گردشگری ایران (اصفهان، شیراز و یزد) آشنا شوند.
کرباسی زاده از تنظیم بسته ای از سوی انجمن آژانس داران، هتلداران و راهنمایان تور با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان در این حوزه خبر داد و تاکید کرد: کرونا باشد یا نباشد، انجام اقداماتی برای بازگشتن وضعیت گردشگری به روال پیشین، ضروری بوده و باید فم تریپ هایی برای حضور مؤثر افراد تاثیرگذار ایجاد شود.
سید علی ضیایی، رئیس کمیته های شورای عالی همکاری های مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان، در ابتدای این جلسه با بیان اینکه با حمایت استانداری، اتاق بازرگانی و رؤسای اتحادیه های گردشگری، اتفاق فرخنده ای در گردشگری اصفهان در حال وقوع است، افزود: با اتخاذ تصمیمات مناسب در این جلسه، طی چند ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.
محمد محمودی، دبیر شورای عالی همکاری های گردشگری- فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو و استان اصفهان نیز وجود نقشه راهی واحد و هم افزایی گروهی ذینفعان حوزه گردشگری را در کمک به توسعه گردشگری مؤثر دانست.
وی تاکید کرد: اصفهان از پتانسیل های لازم برای تبدیل شدن به نماد گردشگری منطقه برخوردار است و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
*گفتنی است در حوزه گردشگری «فم تریپ» یا «فم تور » اصطلاحی است به معنای سفر ارزان و یا حتی رایگان که از سوی شرکت ها و آژانس های هواپیمایی، برگزارکنندگان تور و یا حوزه گردشگری شهر یا کشورهای مختلف برگزار می شود. این سازمان ها از متخصصان صنعت گردشگری، همچون عکاسان، لیدرهای تور، بلاگرها و روزنامه نگارها و مشاوران سفر بهره می گیرند تا به معرفی شهر و جاذبه های گردشگری و تاریخی و نقاط دیدنی آن بپردازند. فم تریپ راهی عالی برای آژانس های مسافرتی است تا با بهره گیری از تخصص گروهی از افراد کسب و کار خود را رونق دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شاخص اقتصاد