وبینار تحقیقات بازار

دوره آموزش مجازی تحقیقات بازار با سخنرانی آقای امیر سوری، از فعالین اقتصادی برگزار شد.

16

به گزارش مرکز متسا، جناب آقای سوری با بیان تعاریف تحقیقات بازار بحث آموزشی خود را آغاز نمود.

وی در این رابطه  افزود: اخبار جزو مهمترین منابع دستیابی به اطلاعات برای تجارت با کشور ها است. ایشان تاکید نمود: دستیابی به اخبار با سرچ ساده گوگل امکان پذیر است. لذا یک بازرگان حرفه ای از اخبار سیاسی و اقتصادی کشور هدف غافل نمی شود و آن را روزانه دنبال می کند.

وی گفت: در سرچ گوگل به جز اخبار، منابع اطلاعاتی دیگری نظیر شرکت های حمل و نقل فعال در آن کشور، وب سایت های B2B  و B2C،  شرکت های ترخیص کالا و سایر اطلاعات مهم تجاری تحقیق خواهد شد. اما نکته اساسی در ثبت و یادداشت برداری از این اطلاعات است. فراموش نکنید که اطلاعات در ذهن شما کاربردی ندارند و تنها زمانی که به روی کاغذ می آیند ارزشمند می شوند. ایشان همچنین تاکید نمود که در ارایه گزارش به مدیران تصمیم گیر در شرکت می تواند با ابزارهای آنلاین گوگل، نرم افزارهای ماکروسافت و وب سایت هایی نظیر ترید مپ سریع تر و راحت تر میسر شود.

آقای سوری گفت: در تحقیقات بازار داشتن یک تیم متشکل از افراد باتجربه،تحلیل گران حرفه ای و… به شما در ارایه گزارشات دقیق، سریع و به هنگام کمک خواهد کرد.

ایشان در مورد قیمت تمام شده کالا بیان کرد: قیمت تمام شده یک کالای تجاری به فاکتورهای زیادی نظیر هزینه های گمرک صادراتی، هزینه بار حمل داخلی، هزینه بارگیری، هزینه حمل و نقل بین المللی، هزینه های جانبی و هزینه مجوزها و اسناد را لحاظ نمایید و زمانی که می خواهید قیمت را اعلام نمایید بهتر است که با لحاظ سود معقولی این کار را انجام دهید.

ایشان تاکید نمود: ارایه قیمت به مشتری بدون در نظر داشتن قیمت  و کیفیت کالای رقبا کار بی فایده ای است. لذا یکی از مهم ترین وظایف محققان بازار بررسی قیمت ها در کشور هدف است.

در پایان افراد شرکت کننده سوالات خود را پیرامون بحث مطرح نمودند و هر یک درباره حوزه فعالیت خود از مدرس سوال نمودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شاخص اقتصاد