چگونگی از عهده برآمدن شرکت های خانوادگی با بحران کرونا در پنج کشور اروپایی

27

در مدت زمان کوتاهی ، همه گیری جهانی که توسط ویروس کرونای جدید ایجاد شده است نه تنها جان بسیاری را گرفت بلکه باعث محدودیت های جدی در زندگی روزمره خصوصی و همچنین زندگی تجاری شد که تقریباً هر شرکتی از یک طریق یا روشی دیگر تأثیر از آن گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد، این نخستین مطالعه تجربی در مورد اثرات بحران کوید-۱۹ بر روی بنگاه های خانوادگی توسط ساشا کروز از دانشگاه دورهام بریتانیا، توماس کلاوس از دانشگاه ویتن/هردرک آلمان، ماتیاس بریر از دانشگاه فنی  لاپرانتا – لاتی ، لاپرانتل ، فنلاند، جوانا گاست از دانشکده بازرگانی مون پلیه فرانسه، الساندرو زردینی از دانشگاه ورونا ایتالیا و ویکتور تیبریوس از دانشگاه پوتسدام آلمان است که این امکان را به ما می دهد که درباره مدیریت بحران شرکت های خانوادگی نتیجه گیری شود.

طرح تحقیق کیفی اکتشافی مبتنی بر ۲۷ مصاحبه نیمه ساختار یافته با اطلاعات اصلی شرکت های خانوادگی در هر اندازه ، در پنج کشور اروپای غربی است که در مراحل مختلف بحران قرار دارند.

یافته ها در این طرح –  بحران کوید-۱۹ نوعی کیفیت و کیفیت جدید برای شرکت ها را ارائه می کند. این شرکت ها اقداماتی را انجام می دهند که می تواند به سه استراتژی مختلف اختصاص یابد تا در کوتاه مدت با بحران سازگار شوند و در درازمدت از آن قوی تر بیرون بیایند.

این یافته ها نشان می دهد که چگونه شرکت ها در تمام صنایع و در همه ابعاد مدل های تجاری خود را در یک بازه زمانی کوتاه ، با تغییر شرایط محیطی تطبیق می دهند. یافته ها همچنین نشان می دهند که این بحران یک تغییر فرهنگی مهم اما ناخواسته را به همراه دارد. از یک سو ، همبستگی و انسجام قوی تری در شرکت مشاهده شد ، درحالی که از سوی دیگر این بحران منجر به دیجیتالی شدن آزمایشی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.