گلشیرازی: برگزاری تالار گفت و گوی مجازی؛ گامی موثر برای پیشرفت و توسعه زیست بوم کسب‌وکار بانوان و خانواده

26

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، برگزاری تالار گفت و گوی مجازی تخصصی با موضوع «راهکارهای بسترسازی، شناسایی، توانمندسازی و شبکه سازی بانوان کارآفرین و یا مستعد کارآفرینی و پیشرفت و توسعه زیست بوم کسب‌و‌کار» را در راستای خلق ارزش خانواده کارآفرین دانست.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد، مسعود گلشیرازی در آغاز این رویداد مجازی که به همت مرکز کارآفرینی و ‌کسب‌وکار بانوان و خانواده اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: این مرکز ‌با هدف خلق ارزش های راهبردی (بلندمدت، همه‌جانبه، متمرکز و متناسب با زمان و مکان) برای ذی‌نفعان و نقش‌آفرینان ‌زیست بوم اقتصادی بانوان و خانواده فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: این مرکز با توجه به مشارکت جدی مردم در فعالیت‌های اقتصادی کشور، تلاش درجهت تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر با تاکید بر باز بودن عرصه فعالیت اقتصادی برای بانوان‌ به‌عنوان نیروی موثر تمدن ساز و جامعه ساز در تحقق رشد اقتصادی پیوسته، با ثبات و پرشتاب متناسب با سند چشم انداز کشور و در تحقق اتاق نسل دوم و سوم و نیز همراه با سند اتاق شاخص محور و با بهره برداری از دستاوردهای گذشته، تشکیل شده است..

فرشته امینی، رئیس شورای راهبردی مرکز کارآفرینی و کسب‌وکار بانوان و خانواده اتاق بازرگانی اصفهان نیز علاوه بر پاسخگویی به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در تالار گفت و گو خاطرنشان کرد:  تمرکز بر بانوان فعال اقتصادی یا زنان مستعد و علاقه‌مند به کارآفرینی، اجرای برنامه‌های هدفمند برای مشارکت بانوان در مسیر توسعه کارآفرینی و کسب‌وکار و نیز تشکیل خانواده ارزش آفرین را  از اهداف این مرکز دانست.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: مرکز شتابدهنده صادرات اتاق با ماموریت افزایش صادرات از طریق تربیت افراد متخصص نوپا  در چرخه صادرات و ایجاد، تقویت، توانمندسازی، توسعه و پیشرفت شرکت‌های مدیریت صادرات استان اصفهان ایجاد شده است.

امینی افزود: مرکز شتاب‌دهنده “بُردار” با کوله‌باری از تجربیات اعضای اتاق بازرگانی اصفهان، فرآیندی برای تبدیل ایده­ها و توان­های نهان صادراتی به شرکت‌های مدیریت صادرات طراحی شده است.

وی گفت: شتاب‌دهی به کسب‌وکارهای صادراتی پس از پذیرش تیم‌ها در یک چرخه ۶ تا ۹ ماهه صورت می‌گیرد و در این مدت، حرفه‌ای‌ترین کارشناسان و منتورهای حوزه صادرات، تیم‌ها را از طریق کارگاه‌ها و مشاوره حمایت خواهند کرد.

احسان شهیر، مدیر واحد توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: یکی از برنامه‌های کلان اتاق بازرگانی نسل دوم برای رسیدن به نسل سوم  اتاق‌ها، تشکیل ۱۰ مرکز در واحد توسعه کسب‌وکار اتاق بازرگانی با چهار راهبرد  رابطه‌سازی (Connecting)، شبکه‌سازی (Networking)  ، جامعه سازی (Society) و توانمندسازی  اعضای زیست بوم کسب‌وکار بوده است. 

وی افزود: به تعبیر دیگر، اتاق اصفهان با استفاده از ظرفیت نخبگان و خبرگان برای ارتقای سطح توانمندی اعضا و ارتقا و بهبود فضای کسب‌وکار، اقدام به ایجاد تعامل کارآمد میان فعالان اقتصادی، نخبگان و خبرگان، با هدف خلق ارزش و شکوفایی اعضا نموده است.

 شهیر تصریح کرد: مرکز جوانان کارآفرین و کسب‌وکارهای نوپا (استارت آپ ها) با ماموریت تثبیت ایده و تبدیل ایده به طرح کسب و کار (چرخه نوآوری) و همچنین، حمایت از شکل‌گیری تیم‌های نوپا متناسب با نیاز اعضا و مراکز شتاب دهی برای کمک به کسب‌و کارهای نوپا را برنامه ریزی کرده و در تلاش است تا بتواند با استفاده از افراد متخصص، به رشد و تعالی جامعه کسب‌وکارهای نوپا کمک کند.

در پایان از همه شرکت‌کنندگان دعوت شد که برای راهبری هرچه بهتر این مرکز، ایده‌ها و پیشنهادهای سازنده خود را بیان کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.