گلشیرازی: شتاب دهنده صادراتی؛ کلید تحقق اصفهان فراصنعتی است

35

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در «رویداد مجازی صادراتی تبیین خدمات شتاب دهنده برای تامین کنندگان کالا»، افزود:  شتاب دهنده ها به ویژه شتاب دهنده صادراتی، کلید تحقق اصفهان فراصنعتی است.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد، مسعود گلشیرازی در این جلسه ضمن تشکر از دست اندرکاران شتاب دهنده صادرات که در فاز نخست اقدامات خود توانستند با دقت نظر و تلاش بسیار فعالیت های شایسته ای انجام دهند، افزود: برگزاری چنین جلساتی موجب برقراری ارتباطی منسجم میان فعالان اقتصادی، و جوانان خوشفکر، مستعد و جویای نام است که خواهان بهره گیری از تجارب اساتید و منتورهای حوزه صادرات هستند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار شتاب دهنده صادرات در حوزه محصولات دانش بنیان در تهران تصریح کرد: خوشبختانه، ادبیات و مدلی که اتاق اصفهان مبتکر آن بود، اکنون در حال تبدیل شدن به یک پارادایم در اقتصاد ملی است که این شتاب دهنده ها به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک خواهند کرد.   

فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تبیین فعالیت های شتاب دهنده صادرات گفت: یکی از وظایف اتاق های بازرگانی تسهیل هرچه بیشتر صادرات برای صادرکنندگان است و اتاق اصفهان در چند بخش مجزا در حال ارائه این خدمات به آنهاست.

رئیس شورای راهبردی شتاب دهنده صادرات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: بخش هایی که درحال ارائه این خدمات هستند، شامل کمیسیون تجارت، واحد بازاریابی بین الملل، انجمن صادرکنندگان و در نهایت شتاب دهنده صادرات هستند.

امینی تصریح کرد: اتاق اصفهان از ابتدای سال ۹۸ شتاب دهنده صادرات را طراحی و برنامه ریزی نمود و در آبان ماه ۹۸ نیز پیش رویداد ماراتون صادرات با حضور دکتر روستا برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از آن ماراتون صادرات با حضور ۲۰۰ نفر برگزار شد و علاقه مندان طی ۲ روز برگزاری، مباحث صادراتی را آموزش دیدند که از میان ۱۶۰ تیم متقاضی، ۲۳ تیم برگزیده شدند.

 امینی در خصوص دوره دوم شتاب دهنده صادرات گفت: دوره دوم آموزش برای صادرکنندگان و تامین کنندگان به طور جداگانه برگزار می شود و علت آن هم رغبت تامین کنندگان کالا برای آموختن مباحث صادراتی از طرف اتاق اصفهان است.

همچنین محمدرضا غفرالهی، عضو شورای راهبردی شتاب دهنده صادرات با تاکید بر اینکه صادرات فرایندی بلندمدت است، ضرورت وجود تیم های تخصصی حرفه ای در شرکت های صادراتی را گوشزد کرد و گفت: در سطح بین الملل ما در یک فضای رقابتی پرتنش با رقبای قدرتمندی روبه رو هستیم؛ بنابراین، باید از مواردی که در ایران  به سادگی از آنها عبور می کنیم، به شدت پرهیز و تمام قد خود را برای رسیدن به هدفمان تجهیز کنیم.

وی افزود: رقبای ما واحدهای حقوقی بسیار ماهری دارند که عمل نکردن به تعهدها برای ما مشکل ساز خواهد شد. 

سید یوسف قاضی عسگر، دیگر عضو شورای راهبردی شتاب دهنده صادرات نیز استفاده از پتانسیل های شرکت های مدیریت صادرات (EMC ) را ضامن موفقیت آنها دانست و افزود: استفاده از EMCها به نسبت اقدام مستقیم برای صادرات، ریسک شکست در بازارهای صادراتی را کاهش می دهد.

در ادامه امیر الحاجی، دبیر علمی شتاب دهنده صادرات ضمن برشمردن و تبیین شاخص های آمادگی صادراتی برای شرکت ها، گفت: شرکت ها با چهار شاخص؛ تعهد مدیریتی، منابع مالی، دانش فنی و ظرفیت تهیه و تولید آمادگی برای صادرات دارند.

وی درخصوص آمادگی محصولات نیز افزود: پتانسیل بازار، قابلیت سازگاری، ساختار هزینه و برتری نسبت به محصول رقیب از شاخص های آمادگی محصول می باشند.

احسان شهیر، مدیر مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این وبینار به معرفی خدمات شتاب دهنده برای تامین کنندگان از جمله محتواهای آموزشی و معرفی  بازار کشورهای همسایه پرداخت و گفت: متقاضیان می توانند با هماهنگی قبلی از ابتدای مهرماه از خدمات باشگاه مشاوران در مباحث صادراتی بهره مند شوند.

وی در ادامه ضمن معرفی سایت رسمی شتاب دهنده صادرات به نشانی www.bordarexport.com  افزود: تامین کنندگان کالا می توانند از طریق این سایت علاوه بر اطلاع از اخبار صادراتی به صورت روزانه، پس از تکمیل فرم های مربوطه، به معرفی کالای خود به تیم های شتاب دهنده صادراتی بپردازند.

شایان ذکر است که نخستین دوره شتاب دهنده صادرات با حضور ۲۳ تیم برگزیده بهمن ۹۸ آموزش خود را شروع کرد و در آذر ماه سال جاری نیز این دوره به پایان خواهد رسید.    

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.