برنامه‌های فرابخشی گردشگری بین‌المللی در دوران کرونا و پسا‌کرونا

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به اهمیت آمادگی و فراهم‌سازی مقدمات لازم برای ورود و حضور جدی در بازار جهانی گردشگری در دوران کرونا و بعد از آن، ابعاد، محتوا و محدوده جفرافیایی برنامه‌های فرابخشی گردشگری به‌منظور اعتمادسازی و جذب حداکثری گردشگران بین‌المللی تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در تشریح دستاوردهای جلسه مشترک با نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاه‌های ذیربط با گردشگری در خارج از کشور گفت: «برنامه‌های معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساخت‌های روابط بین‌المللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاری‌های گردشگری بین‌المللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری وبینارهای مشترک مجازی با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف برای توسعه گام به گام روند گردشگری بین‌المللی در دوران کنونی و آماده‌سازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاه‌های ذیربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل شده است.»

او افزود: «نمایندگان دستگاه‌های مذکور نیز ضمن برشمردن زمینه‌های همکاری فرابخشی گردشگری بین‌المللی، آمادگی خود را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های نمایندگی‌های تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیل‌گری به ویژه در زمینه معرفی و اطلاع‌رسانی قابلیت‌های گردشگری کشور اعلام کرده‌اند».

تیموری تصریح کرد: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌ عنوان متولی صنعت گردشگری کشور به‌منظور تحقق بخشیدن به رسالت‌های خود برای سیاست‌گذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سندراهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی از جمله بسته دیپلماسی گردشگری با ماهیت قانونی و لازم‌الاجرا شدن تعریف کرده است.»

وی با اشاره به اینکه بسته دیپلماسی گردشگری به دنبال استفاده از دیپلماسی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگران ورودی است، تصریح کرد: «در این بسته، ایران به دنبال معرفی چهره واقعی خوددر سطح بین‌الملل، اصلاح تصویر منفی و زدودن ایران‌هراسی برای تقویت انگیزه سفر به ایران و افزایش گردشگران ورودی است که با همکاری فرابخشی ذیل احکام سند توسعه راهبردی گردشگری محقق خواهد شد».

همچنین در این نشست از بسته دیپلماسی گردشگری به منظور ایجاد همگرایی و یکپارچه‌سازی میان نهادهای ذیربط گردشگری بین‌المللی پیشنهاد شد.

در حکم مربوط به بسته مزبور در سند راهبردی توسعه گردشگری آمده است: «وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه، با هدف افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور بسته دیپلماسی گردشگری را به گونه‌ای تهیه کند که منجر به ایجاد و ترویج تصویر ذهنی مثبت از ایران در کشورهای بازار هدف گردشگری مورد نظر وزارتخانه شود».

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

http://localhost/parsinews/?p=22805

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • تازه ترین ها

پربحث ترین ها