رویداد هم افزایی و شبکه سازی (DRAP) ویژه فعالان زیست بوم کسب و کار عصر دوشنبه با حضور نمایندگانی از ۱۴ بنگاه اقتصادی بزرگ و کوچک در مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد، احسان شهیر مدیر مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شبکهسازی یک فعالیت تجاری – اقتصادی است که توسط کسب و کارها و کارآفرینان برای شناسایی و ایجاد روابط تجاری، استفاده از فرصتهای تجاری، تبادل اطلاعات برای یک هم افزایی و همکاری برای سرمایهگذاری شکل گیرد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف شبکههای تجاری، ایجاد روابطی است که در آینده برای فعالان اقتصادی فرصتهای سرمایه گذاری فراهم می شود.
کارشناسان اقتصادی، کاهش هزینههای بازاریابی،بازخورد و نتیجه شبکهسازی در بازاریابی و فروش، ارتباطات جدید و ارجاعات، دیده شدن بیشتر، به روز ماندن، حل مساله، به اشتراکگذاری دانش و تجربه و ایجاد حس اعتماد و افزایش روحیه را از مزایای شبکه سازی برای فعالان زیست بوم کسب و کار می دانند.
مدیر مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که باعث کامروا شدن زیست بوم کسب و کار می شود و در اتاق های نسل دوم دنیا نیز مورد استفاده قرار می گیرد، راهبری شبکه سازی است.
وی افزود: در این شبکه سازی، نیازمندی ها و توانمندی های اعضا مشخص می شود و در چهار رویداد شامل؛ ۱- معرفی نیازمندی ها و توانمندی های شرکت های بزرگ ۲- شرکت های کوچک تر متناسب با نیازهای اعلام شده، توانمندی های خود را معرفی می کنند ۳- بازدید شرکت های بزرگ از شرکت های کوچک تر و ۴- عقد قرارداد مابین شرکت های بزرگ و کوچک شکل می گیرد.
شهیر تصریح کرد: با توجه به بحران شیوع کرونا، سه رویداد اول بصورت مجازی طراحی و پس از احصاء و شناسایی نیازهای شرکت های بزرگ، توانمندی اعضای کوچک مورد بررسی قرار گرفت و شبکه سازی بصورت تعاملی مابین ۱۴ بنگاه اقتصادی شرکت کننده از اعضای اتاق در این رویداد برگزار شد.
وی در خاتمه گفت: در نظر است تا این خدمت هر دو هفته یکبار به همت مرکز توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شود.