مدیرعامل راه و ساختمانی سنگ و کوه و از فعالان اقتصادی اصفهان، نوسانات و بی ثباتی قیمت ها و مواد اولیه وارداتی نه چندان با کیفیت مانند “امولسیفایر” مورد کاربرد در امولسیون قیر را از مشکلات بخش راه سازی کشور دانست که بگفته وی تضمین کیفیت را با مشکل روبه رو کرده است.
بابک امین جواهری در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری شاخص اقتصاد، کاربرد امولسیفایر را در امولسیون قیر عنوان کرد و افزود: این ماده پیشتر از کشور فرانسه که با شرایط اقلیمی ایران سازگاری بیشتری داشت، وارد می شد، اما به دلیل تحریم ها این ماده اینک از هند و چین وارد می شود که چندان سازگاری با شرایط کشور ندارد.
امولسیفایر باعث کاهش کشش سطحی بین آب و قیر و آسان شدن تشکیل امولسیون می شود، تعیین می کند امولسیون تشکیل شده از نوع آب در روغن و یا روغن در آب باشد، به وسیله جلوگیری از انعقاد قطره ها باعث پایداری امولسیون می شود و تعیین خواص کارایی امولسیون مانند نرخ تنظیم و چسبندگی برعهده امولسیفایر است.
مدیرعامل راه و ساختمانی سنگ و کوه در ادامه تصریح کرد: نوسانات بازار و قیمت ها نیز موجب اشتباه محاسباتی در پیش بینی هزینه ها شده است.
وی همچنین گفت: شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تحریم ها، مشکلاتی را در جذب و حفظ نیروی انسانی در حوزه راه سازی و همچنین روند قراردادها ایجاد کرده است.
مدیرعامل راه و ساختمانی سنگ و کوه و از فعالان اقتصادی اصفهان، همچنین کمبود قطعات و ماشین آلات و ادوات راه سازی را از دیگر مشکلات درتحریم های یکجانبه علیه ایران دانست و گفت: قطعات بی کیفیت در بازار موجب اختلال در کارایی و روند کاری ماشین آلات راه سازی شده است.
این شرکت در زمینه خدمات آزمایشگاهی، تولید و تامین انواع مختلف قیر، نیروگاه خورشیدی و ساخت و نگهداری جاده ها فعالیت دارد.
در راستای جایگزینی قیر امولسیونی به جای قیرهای محلول در مواد نفتی و با توجه به کیفیت پایین تولید و اجرای آسفالت های سرد، این شرکت با استفاده از دو دستگاه کارخانه تولید آسفالت سیار اقدام به تولید و اجرای این نوع آسفالت نموده است.
شرکت سنگ و کوه در اجرای پروژه های عمرانی، بزرگترین شرکت در جنوب شرقی ایران با آب و هوای گرمسیر می باشد و اکثر پروژه های راه سازی این منطقه را اجرا نموده است. با زنجیره ای از چندین کارخانه آسفالت سیار، یک واحد تولید امولسیون، یک آزمایشگاه کاملا مجهز و ۲۵۰ نیرو، شرکت سنگ و کوه یک شرکت پیشرو در زمینه آسفالت راه های روستایی و نگهداری از راه های اصلی در ایران محسوب می شود.