یک مدرس بازاریابی و فروش ، بسته بندی را نقطه عطف تبلیغات دانست و تاکید کرد: بسته بندی از دیدگاه فروشنده، عامل محافظت از کالا و از نظر علم بازاریابی دارای جنبه ارتباطی و اثربخشی است.
به گزارش پایگاه خبری شاخص اقتصاد و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مازیار قاسم زاده، در کارگاه آموزش تبلیغات و بسته بندی در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: ۸۰ درصد کالاها از نظر ماهیت یکسان هستند و برای اینکه بتوانیم در این بازار جایگاهی بیابیم، باید الزاما دیده شویم؛ زیرا تبلیغات امری تعاملی است.
وی افزود: نقطه تعالی بازاریابی، برندینگ است و در حقیقت، هدف بازاریابی برندینگ بوده است .
وی برند را فرایند کاشت، داشت و برداشت ارزشهای مادی و معنوی دانست و تصریح کرد: مدیریت برند فرایند انتخاب، ایجاد، تقویت و حفظ برند برای ادامه ارتباط، تشخیص، تمیز، ترجیح، وفاداری و ایجاد ارزش ویژه است.
قاسم زاده ضمن اشاره بر اهمیت تبلیغات در کسب و کارها، بر ضرورت توجه به انتخاب رنگ مناسب در کالا و بسته بندی آن تاکید نمود.
وی در تعریف بازاریابی گفت: بازاریابی رفع نیاز همراه با ایجاد نیاز بوده؛ ولی بازاریابی نوین به معنای ایجاد ارزش بوده و ارزش نیز میزان مقبولیت و کسب رفاه بیشتر برای مشتری است.
مشاور مدیریت بازاریابی و فروش، دنیای نوین بازاریابی را دنیای مسوولیت پذیری دانست و افزود: تبلیغات باید جرقهای برای یادآوری برند باشد و لازم است در تبلیغات در ابتدا اثربخش و سپس ثمربخش باشیم.
شایان ذکر است که این کارگاه آموزشی طی ۲ روز و به همت مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی(متسا) اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.